Search This Blog

Sunday 23 June 2013

KLINIK HAIWAN CHANGLUN UTARA MALAYSIA

Assalamualaikum...ya Allah mule2 mama nak ucapkan syukur sgt2 kepada ilahi sebab kucing mama mimi yang ada di kampung telah dapat di selamatkan dari racun yang telah di beri oleh budak2 nakal kawasan kejiranan..
Buat kali pertama mama runsing tambah dengan kesedihan tahap terlampau sebab hari pertama dapat tawu mimi kena racun tak dapat minum dan makan..Mama risau sangat2 sebab mak mama tak reti nak uruskan dan lagi satu tak tawu dekat mana ada klinik vet yang terdekat,yang mama tawu di alor setar je yang kerajanan dekat jalan datuk kumbar..Mama menangis malam tu jugak sebab memang tak tahan sedih bile tawu mimi sakit..
Semalam(22.6.13) adik mama konvo di kuantan so kitorang adik beradik gathering la masa tu la kitorang decide suruh adik ketiga(eka) blik ke kedah esok pagi jugak suruh bawak mimi ke klinik..
Alhamdulillah dalam pukul 5petang eka sampai di changlun utara malaysia..Eka diambil oleh mak kawan dia dan terus ambil mimi bawa ke klinik..kebetulan kawan eka bagi info dekat area changlun pun ada klinik haiwan baru buka..Lega sangat2 sebab dekat dengan rumah,so eka pun hantar la dekat sana..mule2 plan nak hantar dekat jitra,ada vet jugak area TANAH MERAH..so kalaw ada emergency korang boleh la bawak g shop lot no 66 belakang masjid tanah merah..
Ok sambung cerita mimi,eka bawak la g vet yang dekat changlun tu..vet mengesahkan mimi kena racun,demam dan selsema,mimi di beri suntikan dan rawatan yang sesuai dengan keadaan die..Alhamdulillah setel jugak hal mimi ni,ok vet yang mama cakap ni kalaw dari lampu isyarat utama di changlun kalaw dari arah alor setar ambik sebelah kanan dan terus dalam 5minit pandang kiri korang akan nampak dekat area shop lot tu..sori la mama tak tawu nama kdai tu dan tak tawu alamat betol..so kalaw ada emergency pasal kucing atau pet korang boleh la g vet dekat vet tu..sebelum ni memang tak ada vet area changlun,nasib la ada insan yang nak bukak kat changlun so ada la tempat nak bawak pets buat rawatan..ok sampai sini dulu taw..

14 comments:

  1. Salam, Area shop lot tu, yang dekat mana??? Yang dekat dengan area C-mart tu ke, yang dekat shop lot kedai2 lama org2x Cina tu ka? Or, dekat Taman Resak tu? Please, balas seepat mungkin komen saya ni, kucing saya kena keracunan serius malam ni, kami x boleh nak buat apa, terpaksa biarkan dia macam tu, nampak nazak sangat kucing kami ni, sebelum dia keluar lari dari rumah masuk dalam semak belakang rumah :-( Kami rasa dia kena patuk dek ular belakang rumah, sebab memang macam hutan belukar, belakang rumah tu...Sedih....Please balas mesej ni, kami nak hantar dia terus ke sana kalau boleh, please!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sori sy bkak email bru ternampak komen,die kdai haiwan bru bkak tu dkt taman perumahan baru dkt jalan uum..boleh segera bwa ke sana..saya mintak maaf sgt2 sbb lambat reply..

      Delete
    2. sori sy bkak email bru ternampak komen,die kdai haiwan bru bkak tu dkt taman perumahan baru dkt jalan uum..boleh segera bwa ke sana..saya mintak maaf sgt2 sbb lambat reply..

      Delete
  2. Salam, semua kos rawatan y kene waktu tu berape ye kak?

    ReplyDelete
  3. Rm20 mcm tu,murah je..memang berpatutan..

    ReplyDelete
  4. Rm20 mcm tu,murah je..memang berpatutan..

    ReplyDelete
  5. dekat dengan spa shadesa ke?

    ReplyDelete
  6. Rabiatu Raidah,sy xpasti la dkt mne spa tu..sy duduk dkt PD skali skala je blik cnglun..tp yg tmpt ni die tak tulis klinik die tulis kedai haiwan..dari changlun ke jln uum tu blah kiri..dekat taman perumahan baru tu..

    ReplyDelete
  7. Describa kedai tu wrna apa, cmne signboard tulis apa

    ReplyDelete
  8. Kedai tu kt taman perumahan saya dlu.. kedai haiwan namanya.. skrg dia da pindah.. ok klo dari taman resak.. korang terus lg x belok2.. smpai nk dekat tembu jln baru ke uum tu.. korang tgk kanan.. dia pindah kwsan rumah kmpung disitu.. apa2 blh wechat sy (nuennia)

    ReplyDelete
  9. Ada no phone mama tucen x?

    ReplyDelete
  10. Itu bekas cikgu. Dia bukan dokter. Dia dokter youtube. Go there at your own risk

    ReplyDelete
  11. Nak tanya. Ada jual royal canin hidilution tak? Kucing saya kencing berdarah

    ReplyDelete